Ogólne oceny wybranego auta

Ogólne oceny wybranego auta

Opel Zafira B

Filtrowanie ocen

Silnik
Lata
Wyfiltruj oceny

Nadwozie

Van Van

Opel Zafira B zmień

(od 2005)

  • sortowanie ocen według
  • chronologicznie
  • od najdłuższych komentarzy
Zobacz oceny

tomsio

2014-07-21

(4,31)

Silnik 1,7 CDTI konstrukcji ISUZU to (zdaniem wielu) trwała i udana jednostka. Zauważyłem, że pracuje bardzo poprawnie, zdecydowanie ciszej od motorów włoskiej konstrukcji (1,9) spalając przy tym średnio 1-1,5 litra paliwa mniej niż wspomniane silniki o większej pojemności.

pełna ocena Van, 1.7 CDTI ecoFLEX 110KM, 2008 r., 178000 km

aa

2010-08-20

(2,23)

Silnik - to w moim aucie porażka. 1. Dzweki dochodzące z silnika niepokoją przez cały czas jazdy. Coś rzezi, juczy, wyje przy różnych obrotach. Ma się wrażenie, że zaraz coś się spi....rdoli. Zero radości z jazdy. Ale jak się włączy klimatyzację to dzwięki te przestają być słyszalne, bo sprężarka klimatyzacji szeleści tak głośno, że zagłusza wszystko.

pełna ocena Van, 1.9 CDTI ECOTEC 150KM, 2006 r., 125000 km

drChlubicz

2012-07-15

(3,92)

Elastyczny i w miare cichy, halas dopiero pow. 3 tys obr. rowniez przy tej predkosci obr. zaczyna dobrze przyspieszac, wczesniej nie tak zwawo ale tez przyzwoicie. jesli sie nie myle ten silnik ma zmienne fazy rozrzadu, wiec nawet na wyzszych obrotach przyspiesza, a nie tylko wyje(chociaz to drugie rowniez:) Zima po uruchomieniu bardzo slaby, z trudem rusza, czasem pedal gazu nie reaguje, jakby sie dopiero obudzil i potrzebowal lyka kawy:) ale po kilku minutach rozgrzewki wszystko wraca do normy i mozna jechac.

pełna ocena Van, 1.8 ECOTEC 140KM, 2008 r., 55000 km

marqin

2012-06-26

(4,54)

silnik 1,6 CNG trochę zbyt mały, ale to jedyny motor zasilany gazem ziemnym. Brakuje mocy przy niskich obrotach (poniżej 2000-25000), silnik jednak pracuje ładnie i jest nieźle wyciszony (porównując z i30, Fabią). Spalanie nie rzuca na kolana, ale i nie ma się do czego przyczepić.

pełna ocena Van, 1.6 CNG ecoFLEX Turbo 150KM, 2011 r., 3000 km

rysiek1978

2013-06-07

(3,69)

Uważam, że jest to chyba najgorszy silnik. Duża turbodziura, elastyczność bardzo kiepska do 2 tyś obr., powyżej już lepiej, dużo paliło 7,8 l przy prędkości 90 km/h. Po zmianie oprogramowania auto zachowywało się jak byłby silnik 1,9 150 KM. a spalanie spadło na poziomie 4,8 na trasie do 120 km/h, elastyczność auta zmieniła się już przy 1500 obr/min auto reaguje na pedał gazu.

pełna ocena Van, 1.7 CDTI ecoFLEX 125KM, 2008 r., 132000 km

mkmal

2012-10-15

(3,62)

Pierwszy i prawdopodobnie ostatni diesel. Nie to, żeby cokolwiek złego się z nim działo. Wręcz przeciwnie - poza drobną usterką przepustnicy wszystko jest w porządku. Po prostu nie odpowiada mi specyfika pracy turbodiesla. Poza tym silnik mocny i dzięki niemu auto dosyć żwawo porusza się po drogach.

pełna ocena Van, 1.9 CDTI ECOTEC 150KM, 2006 r., 162000 km

Pablo1

2013-08-19

(4,31)

benzyniaki są cichsze w mieście, ale przy prędkościach autostradowych moja Zafira robi się przyjemna nawet dla słuchania radia. Brakuje trochę mocy przy ruszaniu, ale potem moment obrotowy bierze się do roboty. W końcu to nie auto do wyścigów. W trasie przyjemnie wyprzedza się nawet na 5 biegu.

pełna ocena Van, 1.7 CDTI ecoFLEX 110KM, 2009 r., 67000 km

marcin

2012-09-23

(4,54)

silnik CNG 1,6 z turbiną nieźle radzi sobie z autem, jednak wyraźnie brakuje mocy przy niskich obrotach, może bez turbiny byłoby lepiej. Praca równa, dość cicha, zużycie paliwa średnie, chociaż to oczywiście zależy od sposobu jazdy. Nie ma żadnej różnicy między pracą na benzynie i gazie ziemnym, jak kończy się jedno paliwo silnik automatycznie przechodzi na drugie, bez najmniejszego szarpnięcia.

pełna ocena Van, 1.6 CNG ecoFLEX Turbo 150KM, 2011 r., 19000 km

tygrys

2012-04-11

(3,00)

Kupiłem w komisie po 200km po prostu stanoł \"dęba\" uszkodziła sie spręzarka czy inny element i puscił olej na tłoki koszt lawety 2 000 stoi u mechanika poprzedni własciciel jest w SZOKU bedziemy negocjowac koszty - jednym słowem albo kupiłem złom albo poprostu ta czesc wymagała wymiany bo jak okreslił mechanik była \"zamulona\" jestem nim rozczarowany a szkoda.

pełna ocena Van, 1.9 CDTI ECOTEC 100KM, 2006 r., 98000 km

mkmal

2012-02-07

(3,31)

Silnik bardzo głośny (stojąc obok auta). Rozwiązanie ze sprawdzaniem poziomu oleju (rozgrzany silnik, odczekanie 5 minut po zgaszeniu) - jakaś paranoja. Filtr DPF - koszmar, ale to akurat zasługa ekoterrorystów a nie Opla. W sumie silnik dynamiczny, ale spala sporo.

pełna ocena Van, 1.9 CDTI ECOTEC 150KM, 2006 r., 151000 km

1arek11

2013-12-31

(4,31)

Silnik 1,7 cdti ma dobra kulturę pracy, przy niewielkim obciażeniu autko pali mało, jednak pod obciążeniem i na włączonej klimatyzacji spalanie najczęściej oscyluje około 7,5 do 8,5 l/100 km. poza tym denerwuje mnie wypalanie dpf (cóż ta nasza poprawność ekologiczna).

pełna ocena Van, 1.7 CDTI ecoFLEX 110KM, 2009 r., 131000 km

ZIBI

2013-01-19

(2,77)

Silnik o dobrej dynamice. Jednak mocno klekocze, sporo pali. Ogólnie silnik awaryjny, a w różnych gazetach piszą, że silnik jeden z lepszych i mało awaryjny. Nie dorasta do pięt silniku w Hondzie 2.2 iCDTI. Przez cała eksploatacje samochodu padło 2razy turbo, 2xEGR, koło 2masowe i to przy 150tys.

pełna ocena Van, 1.9 CDTI ECOTEC 150KM, 2006 r., 200000 km

sasiad

2011-08-31

(3,77)

Niestety nie ma do wyboru silnika 1,6 CNG ECOTECH 94 KM, a taki posiadam. Silnik do 3 tyś. ok, powyżej już jest głośny. Oleju dolewam ok. 1 litr na 10 tyś. Olej Liqui Moly TOP TEC 4600 5W-30, choć drogi polecam do CNG. Silnik \"mułowaty\" ale co się dziwić.

pełna ocena Van, 1.6 CNG ecoFLEX Turbo 150KM, 2007 r., 84000 km

kkrk

2011-06-10

(4,31)

Silnik ogólnie sprawuje sie dobrze niestety doposażono go ekologicznymi wynalazkami typu EGR czy DPF i one są przyczyną 90 % ewentualnych problemów. Przyszli użytkownicy muszą nauczyć sie pewnych nawyków (np nie przerywania procesu wypalania) i mozna ...

pełna ocena Van, 1.9 CDTI ECOTEC 120KM, 2008 r., 100000 km

dudi

2011-11-28

(4,54)

posiadam to auto od czerwca tego roku, jestem naprawde zadowolony. Silnik 1.9 CDTI 150KM radzi sobie z tym autem bardzo dobrze, przy czym ekonomicznosc stoi na calkiem przyzwoitym poziomie. Jesli chodzi o usterki to narazie nic nie bylo, zmienialem tylko olej.

pełna ocena Van, 1.9 CDTI ECOTEC 150KM, 2008 r., 115000 km


Twoja ocena

dodaj ocenę swojego auta

Dodaj ocenę

Rankingi

Zobacz rankingi ocen aut

Wybierz ranking ocen

klasa aut:

Zobacz ranking

Porównywarka

porównaj oceny wybranych aut

Porównaj

Pełna ocena

Opel Van
1.8 ECOTEC, 140 KM, 2008r. 55000km

15.07.2012
drChlubicz

Całokształt 

Ogólnie rzecz biorac jestem zadowolony z zakupu, samochód mial sluzyc do jazdy glównie po miescie, kilka razy w roku wyjazd z rodzina oraz bagazem, i to zadanie swietnie spelnia nie sprawiajac przy tym niespodzianek o jakich pisza uzytkownicy silników diesla(DPF, kola dwumasowe itp). Wlaœnie po przeczytaniu opinii na tym portalu zdecydowalem sie na benzyne(wielkie dzieki:)) Niejako celowo, nie wspomnialem wczesniej o jakosci i spasowaniu plastików(która nie jest wcale taka zla) poniewaz wiedzialem co oferuje firma opel i na to sie w pelni swiadomie zdecydowalem, razace sa komentarze o tragicznej jakosci materialów oraz ich spasowaniu itp, patrz wyzej - nie pasuje opel? - przesiadz sie do audi, volvo, merca..

Silnik 

Elastyczny i w miare cichy, halas dopiero pow. 3 tys obr. rowniez przy tej predkosci obr. zaczyna dobrze przyspieszac, wczesniej nie tak zwawo ale tez przyzwoicie. jesli sie nie myle ten silnik ma zmienne fazy rozrzadu, wiec nawet na wyzszych obrotach przyspiesza, a nie tylko wyje(chociaz to drugie rowniez:) Zima po uruchomieniu bardzo slaby, z trudem rusza, czasem pedal gazu nie reaguje, jakby sie dopiero obudzil i potrzebowal lyka kawy:) ale po kilku minutach rozgrzewki wszystko wraca do normy i mozna jechac. Koni raczej nie brakuje ale mysle ze z 10-15 wiecej by nie zaszkodzilo, zwlaszcza ze autko wazy ponad 1,5 tony. Mimo wszystko z silnika jestem bardzo zadowolony.

Skrzynia biegów 

Przeniesienie napedu to chyba nigdy nie byla mocna strona opla. Skrzynia nie grzeszy precyzyjnascia, dwojka czasem zawodzi, czasami wrecz nie jestem pewien czy bieg wskoczyl, i wrzucam drugi raz (zwlaszcza na zimno), poza tym troche za krótka, ze wstecznym tez bywaja problemy, reszta biegow ok. Zdecydowanie brakuje 6-go biegu, jestem pewien ze silnik by sobie poradzil, zwlaszca powyzej 3 tys obr.

Układ jezdny 

Kola letnie to u mnie 225/45 R17, zima 205/55 R16, wiec na trzymanie w zakretach nie moge narzekac, troche przechyla (zafira jest dosc wysoka), ale przechylenie sie w druga strone pomaga:) na wybojach i dziurach troszke nerwowo, ale raczej bez trzesawki czy strasznego lomotu, DROBNE nierównosci czy dziury wybiera dosc dobrze.

Widoczność 

z tylu nawet bardzo przecietnie, do przodu i na boki dobrze, wyjatkiem sa potezne przednie slupki(patrz inne opinie), w nowej zafirze tourer sa juz \"normalne\" ale w ZAF B to powazna wada, mozna nie zauwazyc pieszego, wyrobilem sobie nawyk ze przed przejsciem dla pieszych przechylam glowe zeby wyjrzec za slupek (SIC) Z tylu zdecydowanie czujniki cofania sie przydadza.

Ergonomia 

Z wyjatkiem przednich foteli, które sa poprostu nie wygodne(patrz inne opinie), wszystko raczej na swoim miejscu, radio i nawiew obslugiwane intuicyjnie, sterowanie z kiery-super sprawa, schowek pojemny ale bez przesady, sprawe ratuja dodatkowe kieszenie na bokach przednich siedzen, swietny pomysl. Bagaznik duzy, dla 4 osob. rodziny na wakacje wystarczajacy, jak malo - to mozna zainwestowaæ w siatke oddzielajaca bagaznmik i nie wozic rolety, i chyba tak zrobie:)

Wentylacja i ogrzewanie 

W zimie nagrzewa sie dosc szybko, klima tez bez zarzutow choc troche glosna, kubatura wewnatrz dosc spora, a mimo to daje rade. Dmuchawa ma spora wydajnosc, na wyzszych predkosciach glosna, ale cos za cos.

Przestrzeń wewnątrz auta 

Miejsca jest dosyc dla wszystkich, z tylu nawet wysokie osoby nie powinny narzekac, jednak po zamontowaniu z tylu fotelika na iso-fix pasazer z przodu strasznie cierpi jezeli ma pow 1,7 metra wzrostu(moja zona 1,7m i jest na styk, ale nie narzeka:)) ja- 1,85 m - dramat), to jednak oczywiscie wina fotelika a nie opla.

Wyciszenie 

podobnie jak przeniesienie napedu to nigdy nie byla mocna strona opla. Trzeba jednak wiedziec czym sie jezdzi, jak komus opel za glosny to widocznie powinien jezdzic audi albo mercem:) Dokuczliwie jest jednak dopiero powyzej 120-130/h powyzej 150/h trzeba mówic podniesionym glosem .

Koszty utrzymania 

Miasto to przynajmniej 9 l/100 (spokojna jazda) z klima lub w korkach 10 to norma, czasami nawet 10,5. W trasie przy spokojnej jezdzie udalo sie zejsc na 8,6 ale nizej nigdy, jazda z pred. 150/h to juz ok 9,5 - 10 l/100. W trasie warto uzywac tempomatu. Plusem opla sa tanie czesci, duza dostepnosc dobrych zamienników(bosch, sachs) i prostota mechanizmów dzieki czemu nie trzeba bulic w serwisie jak sie ma zaufanego mechanika. Koszt rozrzadu to ok 400 PLN; Tarcze+klocki -przód ok 400PLN, tyl ok 200 PLN (zamienniki BOSCH) to oczywiœcie koszt czesci bez wymiany, ceny z ALLEGRO filtr pow. 30 PLN, filtr kabin. 30 PLN, w/w filtry mozna wymienic samodzielnie, zarówki równiez, z kabinowym jest troche zabawy bo trzeba zdemontowaæ schowek, ale nic strasznego. wymiana oleju w stacji obslugi to ok 200-230 PLN (Olej Castrol + filtr)

Stosunek jakość/cena 

Opel to jak dla mnie typowy samochód dla ludu(jak niegdys VW, ale teraz chyba juz nie do konca:) wedlug mnie w tej kwestii opel przejal paleczke po VW.

Drobiazgi 

Po zakupie wymienilem koncówke drazka kierowniczego.

Poważne usterki 

przy zakupie przebieg 39tys. samochód mam nieco ponad rok czasu i zrobilem 15 tys. wiec jest 55 tys. i nic (puk puk w drewienko..) Przyjalem zasade ze raz w roku, niezaleznie od przebiegu wymieniam olej i filtry, koszt nie duzy a z pewnscia odwdzieczy sie bezawaryjnoscia przez lata OBY TAK DALEJ!!!