Ogólne oceny wybranego auta

Ogólne oceny wybranego auta

Renault Megane I

Filtrowanie ocen

Silnik
Lata
Wyfiltruj oceny

Nadwozie

Cabrio Cabrio
Coupe Coupe
Hatchback Hatchback
Kombi Kombi
Sedan Sedan

Renault Megane I zmień

(od 1995 do 2002)

  • sortowanie ocen według
  • chronologicznie
  • od najdłuższych komentarzy
Zobacz oceny

gorylpl1@o2.pl

2010-04-06

(3,85)

Dobra moc, Trochę za głośny porównując np do golfa IV Słabo pali w zimie. Po niżej 8C już nie pali od pierwszego kopa. Przy mrozach trzeba grzać świece ze 2-3 razy-nawet na nowym akumulatorze- a silnik mam raczej w dobrej kondycji-nie kopci, równo pracuje, ładnie ciągnie; świece grzeją.

pełna ocena Hatchback, 1.9 dTi 100KM, 1998 r., 225000 km

pablo042

2010-01-04

(3,92)

Jest to oszczedny disel,spalanie jest zaskakujaco niskie.Od 2000 obrotow zalacza sie turbina ktora daje rade.Silnik moglby byc bardziej elastyczny ale coz nie jest to dci,jest to jeszcze stara konstrukcja,ktora nie grymasi na nasze paliwo.Powyzej 120-130 km/h zaczyna byc glosno w kabinie,ale idzie sie przyzwyczajic.

pełna ocena Sedan, 1.9 dTi 100KM, 1998 r., 18000 km

miron

2006-01-28

(4,00)

Dla mnie jest to silnik do 5000obr/min( powyzej spada moc znaczaco) ale ciągnie juz od 2000obr/min. 11,5s do 100km/h to dobry wynik. na V biegu mamy 3000obr i okolo 120km/h - w wielu autach byloby juz 3500obr.Powyzej 150km/h robi sie glosno . Auto ma 8 lat i silnik pracuje bez zmian - rowno i dynamicznie.

pełna ocena Hatchback, 1.6 i 90KM, 1998 r., 85000 km

proximo

2007-08-17

(3,92)

Bardzo zrywny szczegolnie na nizszych biegach. Gorzej z przyspieszeniem na 4 biegu (w czasie wyprzedzania). Przy zmianach biegow (zwlaszcza redukcji) samochodem nie szarpie. Fajnie przyspiesza, ale jezeli ktos szuka samochodu, w ktorym czuc lekkie wciskanie w fotel, to nie w megane.

pełna ocena Coupe, 1.6 i 16V 110KM, 1999 r., 140000 km

Nigdy więcej Renault

2010-06-26

(2,46)

Miałem wersję 2.0 115KM - poprzedni właściciel zainstalował instalację gazową - totalne nieporozumienie. Wariowały obroty. Zatrzymując się na światłach obroty wynosiły 3-4 tys na biegu neutralnym na benzynie. Na gazie gasł silnik. Przyspieszenie kiepskie.

pełna ocena Coupe, 2.0 i 16V 150KM, 1998 r., 160000 km

Daniel

2011-06-12

(4,54)

Silnik pod względem dynamiki jest nawet przyzwoity. Przyśpieszenie w warunkach miejskich więcej niż dobre. Na drogach szybkiego ruchu też ładnie ciągnie. Na niskich obrotach troszkę brakuje momentu obrotowego, ale to urok szesnastozaworówek. Ogólnie jak na tę pojemność przyśpieszenie jak i prędkość maksymalna są wystarczające.

pełna ocena Hatchback, 1.4 i 16V 95KM, 2002 r., 123000 km

krusz18@interia.pl

2009-10-02

(3,92)

silnik pracuje cichutko.jednak w megane często są kłopoty z pływającymi obrotami na biegu jałowym, polecam sprawdzic to przed kupnem ponieważ w tym modelu czesto pada silniczek krokowy lub cewka. za krokowca w zamienniku dalem niewiele bo 50zl lecz usterka ustapila tylko na jakis czas.

pełna ocena Coupe, 1.6 i 90KM, 1998 r., 207000 km

cobweb@kki.net.pl

2002-08-23

(4,23)

Tojuz moj 2 test teraz min spalanie 5,2 (90km/h) max 10 (deska) nauczyłem się palic gume rekord to 18 metrów (bez oleju) pozatym silnik fantastycznie przyspiesza od 3 tysiec - troche klekocze na zimnym ale jest doskonały - a katuje go juz od 40 tysiecy.

pełna ocena Coupe, 2.0 i 16V 150KM, 2001 r.,

Krzychu.Q - Zabrze

2005-02-26

(4,46)

Auto naprawde jest OK mam Classica i naprawde nie moge narzekać , mało awaryjny, pali odpowiednio do mocy silnika, wykonczenia bardzo ladne, plastiki nie trzeszczą, jedyny feler to slaba widocznosc przy cofaniu ze wzgledu na wersje sedan ale ten problem ...

pełna ocena Sedan, 1.6 e 90KM, 1998 r., 75000 km

Yaco

2006-03-19

(3,69)

Rakieta to to nie jest, czasami przydało by się trochę mocy i momentu, elastyczność też mogła by być lepsza. Ale ogólnie nie jest źle, wyprzedzać da się w miarę sprawnie. Lubi wyższe obroty. Na plus zaliczam też dźwięk silnika, dosyć miło mi się go słucha.

pełna ocena Hatchback, 1.4 i 16V 95KM, 2001 r., 107000 km

calaPRAWDAoMEGANIE

2009-10-21

(4,08)

Bardzo dynamiczny i zarazem elastyczny. Zero awarii. Mialem okazje jeżdzić meganą z silnikiem 1,4 16V i chcialbym doradzic przyszlym wlascicielom ze jezeli planuja zakup sedana lub kombi to tylko z silnikim 1,6 lub 1,9 w przeciwnym razie będą odczuwali brak mocy a przy zaladowanym aucie to juz wogole porażka.

pełna ocena Kombi, 1.6 i 16V 110KM, 1999 r., 130000 km

ghetto.pimp

2012-12-01

(3,08)

Auto po prostu nie jedzie. W takim wypadku ciężko mówić o kulturze albo elastyczności, gdy silnika nie ma. Pod górkę wyprzedzaja wyładowane tiry i traktory, przykładowa sytuacja: ograniczenie do 120 a auto nie jedzie szybciej niż 80, nie daj boże pod wiatr.

pełna ocena Hatchback, 1.6 i 75KM, 1999 r., 160000 km

Mariusz M Żary

2014-06-17

(4,62)

mam go od 5 lat, przy silniku tylko rozrząd wymieniłem i świece reszta gra dobrze. aha, no i jeszcze przez jakiś czas miałem problem z odpalaniem, ale od czego jest internet, sam wyczyściłem czujnik położenia wału, od tamtej pory pszczółka, nawet zimową porą wystarczy przekręcenie kluczyka i pali od razu.

pełna ocena Kombi, 1.6 i 16V 110KM, 2000 r., 203000 km

Kondziu (konrad.era@interia.pl)

2012-01-18

(3,54)

Lubię ten silnik. Jest to mój pierwszy samochód ale nie pierwszy, którym jeżdżę. Elastyczność bardzo dobra, nie trzeba często manewrować lewarkiem zmiany biegów. Gdy trzeba - ma kopa (powyżej 3 500 obr/min). Ponadto jest oszczędny. Minusy - głośny i dziwnym trafem czegoś mu brakuje przy dużych podjazdach.

pełna ocena Coupe, 1.6 i 16V 110KM, 2000 r., 166000 km

kluch369

2010-08-25

(3,85)

Jeśli jeździ się samemu to jest dobrze, niestety przy większej ilości pasażerów nie jest już tak miło. Przy wyprzedzaniu redukcja do 4 i jakoś leci (wyprzedzanie pojazdu jadącego ~90km/h). Najwyższy moment obrotowy jest przy obrotach powyżej 4000obr/min! Nie wpływa to zbyt dobrze na elastyczność silnika.

pełna ocena Hatchback, 1.4 e 75KM, 1996 r., 78000 km

« 1 2 3 4 5 6 7 z
101
»

Twoja ocena

dodaj ocenę swojego auta

Dodaj ocenę

Rankingi

Zobacz rankingi ocen aut

Wybierz ranking ocen

klasa aut:

Zobacz ranking

Porównywarka

porównaj oceny wybranych aut

Porównaj

Pełna ocena

Renault Kombi
1.6 i 16V, 110 KM + LPG, 1999r. 130000km

21.10.2009
calaPRAWDAoMEGANIE

Całokształt 

Calosc oceniam bardzo pozytywnie. Tak jak wspominalem znam wlascicieli ktorzy narzekają ale najczesciej sa to ludzie ktorzy kupili megane sprowadzoną z niemiec od handlarza ktory zapewnial ze auto jest od 1 wlasciciela i po wymianie kompletnie wszystkiego. No a pozniej sie narzeka ze francuzy awryjne. Ja nie mam zadnych problemow. Tylko leje paliwo i oczywisice wymieniam wszystko na czas czyli plyny i filtry.

Silnik 

Bardzo dynamiczny i zarazem elastyczny. Zero awarii. Mialem okazje jeżdzić meganą z silnikiem 1,4 16V i chcialbym doradzic przyszlym wlascicielom ze jezeli planuja zakup sedana lub kombi to tylko z silnikim 1,6 lub 1,9 w przeciwnym razie będą odczuwali brak mocy a przy zaladowanym aucie to juz wogole porażka.

Skrzynia biegów 

Przelozenia nieco dlugie ale chodzi bez zarzutów.

Układ jezdny 

Dobrze trzyma sie drogi i reaguje na kazdy ruch kierownicy. Jestem zadowolony.

Widoczność 

Widocznosc bardzo dobra we wszystkich kierunkach. Nie ma problemu z parkowaniem lub cofaniem.

Ergonomia 

Wszystko na swoim miejscu tak jak powinno byc.

Wentylacja i ogrzewanie 

Auto nagrzewa sie bardzo szybko wiec w zimne dni dostarcza cieplego powietrza juz po przejechaniu 1km. Gdy nagrzeje sie calkowicie to naprawde potrafi byc bardzo goraco. Jezdze duzo na zimowe wypady i spokojnie mozna jechac w krotkim rekawku ;-) a co do lata - mam klimatyzacje, w pelni spelnia moje oczekiwania.

Przestrzeń wewnątrz auta 

Miejsca jest dla kazdego pod dostatkiem. Ja sam mam 185cm i spokojnie jeszcze moglbym odsunac fotel do tylu. Jedyny minus to chyba taki ze siedzenie w meganie jest wysoko. Tak wiem ze jest regulowane ale pomimo max.opuszczenia w dół mnie wciaz wydaje sie jakbym siedziel w autobusie i widze wszystko i wszystkich. Chyba bylem przyzwyczajony do innych aut gdzie siedzialo sie nisko no ale nie tutaj - to jedyny minus ktory naprawde mi przeszkadza.

Wyciszenie 

Chyba jak w wiekszosci aut tej klasy do ok 120 - 130 km/godz. jest w miare cicho a pozniej zaczyna sie robic glosniej. Ale radyjko gra i nic nie slysze ;-)

Koszty utrzymania 

Czytalem wiele opinii na temat silnika 1.6 i w wiekszosci ludzie sie wypowiadają iz auto jest bardzo ekonomiczne i zuzywa im ok 7 litrów w miescie. Moje zdanie jest takie - auto, autu nie równe. Jezdze w miare spokojnie i ekonomicznie i spala mi ok 10 litrów lpg. Na trasie z klimą 8/9 litrów. Jezdze na instalacji sekwencyjnej (innej nie polecam)

Stosunek jakość/cena 

Za naprawde niewielkie pieniadze mozna kupic fajny samochodzik z niezlym wyposazeniem.

Drobiazgi 

Przed kupnem tego auta kazdy odradzal mi francuza. Mowili ze czesci bardzo drogie, ze wciaz sie psuje i tego nikt nie kupuje. A ja wszystkim którzy tak mowili powiem tak - gówno prawda. Wy sobie jezdzijcie tymi \"NIEZAWODNYMI\" niemcami a ja sobie bede jezdzil meganką. Po drugie jestem pewny tak jak wspominalem iż auto, autu nierówne. Wiem ze sa egzemplarze ktore notorycznie sie psują i faktycznie jest to prawda. Ale znam ludzi ktorzy jezdza maganami i sa bardzo zadowoleni tak jak ja. Dodam jeszcze ze nie ma co sie oszukiwac, jezeli kupujecie sprowadzoną megane z przebiegiem 400tys.przekręconą na 130ty.to nie dziwcie sie ze bedą sie wam wciaz psuły. Z tąd biorą sie pozniej negatywne komentarze. Lepiej poszukac zadbaną i szanowaną megane z pewną historią nawet jezeli kosztuje troche wiecej niż zmagac sie z trupami przywiezionymi z zagranicy. Jezeli juz uda sie wam kupic zadbane auto to bedziecie sie nim cieszyc tak jak wiekszosc posiadaczy maganek. Aha-ceny czesci niczym nie odbiegaja od innych marek.

Poważne usterki 

Zawieszenie nie nalezy do najtrwalszych ale....to nie wina zawieszenie tylko polskich dróg. W kazdym aucie co jakis czas trzeba robic a to jakąś tuleje, gałke czy drązek bo jezdzimy po dziurach a nie po drogach - niestety polska rzeczywistosc.